5 greseli majore pe care o companie le face in colaborarea cu bloggerii

Am sa prezint pe scurt cele 5 greseli majore pe care o companie le face in momentul in care doresc realizarea unei campanii de online marketing prin intermediul bloggerilor.

O colaborare de tip companie-blogger poate aduce beneficii rapide si de durata pentru ambele parti. Pe de-o parte bloggerii castiga bani si/sau produse iar companiile devin mai vizibile online, crescand astfel si procentajul de incredere al potentialilor clienti.

Dar, ca in orice alta activitate, exista si greseli pe care ambele parti le fac. Astazi vorbim despre greselile facute de companii.

1. Nu vad potentialul

Da, multe companii nu vad potentialul unei campanii de marketing prin intermediul bloggerilor. Nu inteleg nici beneficiile link-urilor postate de bloggeri catre site-ul/produsul lor, nu inteleg nici gradul de credibilitate pe care acestia il pot creste pentru serviciul/produsul lor.

Pe scurt, cat mai multe link-uri ajuta ca atunci cand lumea cauta produsul sa il gaseasca fix pe al tau, iar atunci cand vad ca oamenii au scris despre acesta, il cumpara. Pentru ca da, oamenii au incredere in oameni, chiar daca nu ii cunosc personal.

2. Nu au incredere in bloggeri

Da, multi reprezentati ai companiilor nu inteleg ce fac bloggerii si nu au nici incredere in acestia. Unii prefera sa abordeze campaniile de marketing pe alte cai, prin Facebook sau Adwords, outdoor print, email marketing etc., altii prefera sa nu isi bata capul si sa apeleze la o firma ce se ocupa cu organizarea de campanii pentru bloggeri. Aici intervine si punctul urmator:

3. Nu se informeaza indeajuns

Apeland la o firma ce se ocupa cu organizarea de campanii nu este cea mai buna solutie. Da, poate fi cea mai usoara solutie, tu nu faci decat sa platesti firma iar ea se ocupa de restul, dar asta nu inseamna ca este si cea mai buna solutie. De cele mai multe ori aceste firme ce se ocupa de campanii pentru bloggeri nu fac decat sa organizeze concursuri pentru bloggeri, obtinand astfel, de cele mai multe ori, articole de proasta calitate pe bloguri de proasta calitate. Si asta e cumva ceva firesc, pentru ca atunci cand nu vrei sa investesti, nu ai cum sa obtii rezultate bune, lucru pe care ti-l punctez separat:

4. Nu au un buget bine definit si nu accepta negocieri

De la inceput toate companiile trebuie sa stie faptul ca articolele de calitate nu sunt ieftine. Articolele nu sunt ieftine, iar bloggerii sunt ca vechii negustori de pe timpuri: poti apela la negocieri cu ei. Da, un blogger iti poate da un pret, dar niciodata nu va ramane batut in cuie. Tu, drept companie, ii poti oferi ceva ce-l stimuleaza mai mult si fara sa cheltui suma pe care el o cere. Poti sa-i oferi un produs al tau si garantia ca vei continua colaborarea cu el si pe viitor, lucru care ii va convinge pe marea majoritate a bloggerilor. Dar, trebuie sa tii cont si ultimul punct al articolului:

5. Ieftin si bun nu exista, doar ieftin, mult si prost.

Ca sa nu lungesc vorba prea mult, ce vreau sa spun aici e simplu: nu lua 100 de articole de 4 lei pe 100 de site-uri de fara valoare, cand poti lua 4 articole de 100 lei pe 4 bloguri de calitate, ce iti va influenta pozitia in cautari si va creste gradul de cretibilitate. Calitate, nu cantitate. Peste tot auzi asta.

Desigur, mai sunt multe de adaugat, dar consider ca acest mic „rezumat” puncteaza cele mai importante aspecte negative ale colaborarilor de tip companie-blogger, fiind de ajuns pentru moment.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *