Care e treaba cu advertorialele

Am fost contactat zilele astea de un tip din Timisoara ce abia isi lansase un site pe care vrea sa promoveze firmele din orasul lui. Bineinteles pe mail, cum e si normal. Primul mail a sunat de tipul „salut, sunt interesat de un advertorial pe blogul tau. se poate? vreau sa prmovez site-ul x.”

Ok, bun, ii dau inapoi tipului mesajul, ii zic cat il va costa si conditiile dpdv link-uri si imagini. Politicos, ii transmit ca astept mesajul lui si-i urez toate cele bune. Raspunsul lui vine rapid, dar scurt. Imi spune ca mi-a atasat imaginea pe care o vrea in articol si codul HTML al link-ului. Pai ok, ce advertorial vrei tu? Il intreb intr-un mod cat mai explicit ca am nevoie de mai multe detalii din partea lui, referindu-ma la ce subiect ar trebui sa aiba articolul, avand in vedere ca site-ul era unul si keyword-ul era altul, fara legatura cu site-ul neaparat (poate doar ca nisa). Ok, baiatul, blogger cu experienta (cel putin asa se declara el), imi tranteste inapoi raspunsul „Scuze, dar nu mai vreau articolul, o sa-l pun pe alt site, pui prea multe intrebari fara rost.”

Ok, acum vine si explicatia titlului. In primul rand nu vreau sa credeti ca am de gand sa-l fac de ras sau sa-l injosesc cumva pe tipul in cauza. Nu, nu vreau sa fac asta, de aceea nu i-am dat nici numele, site-ul sau blogul. Vreau sa intelegeti ce inseamna sa cumperi un advertorial. Defapt, ce inseamna sa faci o campanie de advertoriale.

Si am sa explic asta pas cu pas:

  1. Inainte de toate, trebuie sa stii exact ce vrei sa promovezi. Eu am site-ul sosete.ro, unde vand sosete de dama, sosete de barbati, sosete de copii si imbracaminte pentru catei. Da, imbracaminte pentru catei, fara nici o legatura cu site-ul. Si m-am hotarat astazi sa fac o campanie de advertoriale pentru sosetele de barbati. Bun!
  2. Pasul doi e simplu: hotaraste-te ce vrei sa obtii de pe urma advertorialelor. Ai doua mari alegeri aici: expunere pentru clienti/viitori clienti, promovarea produsului direct si transformarea promovarii in vanzare, sau a doua alegere, backlink-uri.
  3. In ambele cazuri, indiferent de ce vrei tu sa obtii de pe urma advertorialelor, trebuie sa fii explicit cu cei pe care ii abordezi. Spune-le din start, bai, vreau un advertorial la tine, vreau sa promovez afacerea mea, am site-ul sosete.ro si vreau sa promovez categoria de sosete de barbati pentru a-mi creste vanzarile. Am nevoie de un articol de x cuvinte, in care sa vorbesti despre sosetele de barbati. Tine seama ca, in cazul in care tu nu dai detalii, imi trimiti doar keyword-ul, eu o sa scriu cel mai probabil fix ce tu nu vrei. Eu o sa scriu fix de imbracamintea pentru catei, o sa povestesc cum al meu nu vrea sa sta imbracat cu geaga lui cool de iarna, si la final am sa adaug un mic rand in care o sa spun ca vindeti si sosete de barbati. Si acolo pun link-ul. Deci nu ai absolut nimic de castigat, poate doar un link pus total aiurea, intr-un articol fara legatura cu ce vrei tu sa promovezi.
  4. Pasul 4 poate fi chiar pasul 1: calculeaza-ti bugetul. Nu voiam neaparat sa aduc vorba de acest lucru, dar fii constient ca ai nevoie de bani in realizarea unei campanii de advertoriale profitabile. Daca ai 100 lei si vrei cat mai multe articole, nu te astepta nici la expunere buna, nici la backlink-uri de calitate. Mai bine baga-i in Facebook Ads.

Scurt pe doi, trebuie sa iti gandesti campania de advertoriale inainte, trebuie sa iti gandesti si bugetul si trebuie sa fii explicit. Da cat mai multe detalii, spune ce vrei sa faci (nu doar ca vrei sa promovezi ceva) si tine incontinuu o atitudinea calda, deschisa la discutii. Nimeni nu vrea sa vorbeasca cu vreun ingamfat. Plus ca nu esti nici primul nici ultimul ce cumpara advertoriale.

Calitatea conteaza, nu cantitatea!

You may also like...

7 Responses

  1. Marius spune:

    Sunt o gramada care cred ca o promovare se poate face cu 100 lei sau… 100 euro…

    • Robert Calin spune:

      Total de acord cu ei. Chiar se poate face reclama si cu 50 lei. Dar nu ca fiind un buget pentru o campanie de advertoriale. Pe facebook poti faci si cu 2 lei/zi si tot reclama se numeste, asta nu inseamna ca o sa ai reach-ul mare sau calitativ.

  2. Ciprian Lospa spune:

    Cam prost din fire domnul. Un nume, un site nu dai si tu?

  3. Breev spune:

    treaba cu advertorialele e simpla. totul depinde de rulaj. problema e ca in anumite luni rulajul lipseste.

  1. 9 aprilie 2016

    […] care e treaba cu advertorialele. Si nu voi vorbi despre lipsa de comunicare a advertiserilor, ca in articolul trecut, ci despre cum ar trebui percepute aceste advertoriale de catre […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *