De ce nu o sa reusesti niciodata ca blogger

Scriu articolul asta pentru cei ce se vor a fi bloggeri si vor sa castige bani cu blogul lor.  Da, toti ne-am gandit la asta si toti am vrut sa facem bani cu blogul nostru. Dar tu, bloggerule, nu o sa reusesti niciodata. De ce? Pentru ca:

  • Nu stii sa te prezinti!
  1. Da, lipsa unei pagini „Despre” este importanta. Nu stiu cine e cel ce scrie pe iubaretulanonim.ro, nu il contactez. Simplu, pentru ca oricum nu as avea cum sa ma adresez eu, ca reprezentant al unei companii, cu „Domnule Iubaretul, ce spuneti de o colaborare?”.
  2. Desigur, exista si bloguri unde pagina „Despre” este prezenta. Aici intervine a doua problema, nu stiti sa redactati pagina in care sa va prezentati. In primul si in primul rand trebuie sa te prezinti tu, ca blogger, ca om, si mai apoi blogul. Daca pe pagina ta „Despre” exista doar in paragraf in care imi faci un rezumat al continutului blogului tau, e buna ca si cea care nu exista.

Lumea vrea sa te cunoasca pe tine, blogul il cunoaste prin citirea articolelor.

Tips! Cel mai simplu mod de a iti face o pagina de prezentare frumoasa si fara sa stai prea mult sa iti vina inspiratia este cel in care iti prezinti cronologic cele mai bune reusite pe care tu esti dispui sa le prezinti public.

  • Nu ai o pagina de contact!
  1. La fel ca si pagina „Despre”, pagina „Contact” este foarte importanta. Ok, inteleg, tu ai blog si vrei sa faci bani cu el. Dar cum pot eu, reprezentat al unei companii, sa te contactez daca tu nu imi oferi nici o modalitate de contact.
  2. Partea a doua o reprezinta prezenta paginilor „Contact” dar unde au doar un formular de contact. In orice companie ce vrea sa faca o campanie de marketing online exista o persoana care face o baza de date cu numele si adresa ta de email. Crede-ma ca nici o persoana ce va avea de gand o colaborare serioasa cu un grup bloggeri nu va sta sa completeze fiecare formular de pe fiecare pagina de contact pe care o gaseste. Daca nu gaseste o adresa de mail la tine pe blog, trece mai departe.

Compania oricum va strange o baza de date cu destui bloggeri si fara tine, dar tu pierzi o potentiala colaborare.

Tips! Daca iti place asa de mult acel formular de contact e ok, il poti pastra pe pagina ta de contact, dar nu uita, trece si o adresa de email acolo pe pagina, undeva unde sa se vada usor. Ajuta!

  • Nu stii sa te vinzi!

Da, e simplu, nu stii sa te vinzi! Si hai sa-ti explic mai pe larg de ce afirm asta! Sa zicem ca reprezentantul companiei a intrat la tine pe blog, a citit pagina „Despre” si, bineinteles ca i-a placut ce a citit, dupa a intrat pe pagina ta de contact si ti-a trimis un mail. Vrea o colaborare. Si tu ii raspunzi. Aici sunt urmatoarele tipuri de raspunsuri gresite pe care tu, ca blogger, le dai:

1. «Da, sunt de acord sa colaboram impreuna. Dvs. la ce oferta v-ati gandit?»

Cu alte cuvinte «Da, vreau sa fac bani scriind despre tine. Dar nu stiu cat sa cer! Da-mi tu un pret si eu o sa mai adaug daca nu imi convine.» lucru care pe mine personal ma enerveaza (si mai mult ca sigur nu doar pe mine). In momentul in care tu imi dai un astfel de raspuns, al meu va fi simplu si fara complicatii: iti ofer 1 RON / articol pentru ca eu sunt compania care face preturile la tine pe site. Acum fi sigur ca in momentul in care imi vei da inapoi un raspuns, cel mai probabil ca oferta e prea mica, eu oricum nu iti voi mai raspunde la email. Primul meu raspuns a fost asa, din politete, ca sa vezi tu ca am citit mailul tau.

2. «Da, sunt de acord sa colaboram impreuna. Pretul un articol pe blogul meu este de 10 lei, dar daca dvs. va ganditi la altceva, asptet mailul dvs.»

Aici e simplu. Mie imi dai impresia ca tu vrei mai mult dar iti e frica sa ceri. Eu de ce ti-as da mai mult decat mi-ai cerut tu?

3. «Da, sunt de acord sa colaboram impreuna. Pentru un articol de 300 de cuvinte pretul este de 10 lei. Pentru un articol de 500 de cuvinte pretul este de 30 lei.»

Asta e al treilea tip de articol prin care tu imi demonstrezi ca nu stii sa te vinzi. Toate regulile SEO din ultimii ani iti explica tare si raspicat un lucru important: continutul este principalul tau atu! Cu continut mult si original tu, ca blogger, vei creste. Daca tu pentru 3 fraze imi iei 10 lei, si pentru 6 fraze imi iei 30 lei, atunci unde e avantajul? Eu sunt tentat sa iau pretul mai mic, tu vei avea un blog plin de link-uri si continut putin. Pentru a fi win-win va trebui ca tu sa iti setezi preturile invers proportionale cu numarul de cuvinte al articolului. Daca eu vin si iti spun ca iti dau un articol unic de 1500 de cuvinte, tu sa nu imi ceri 150 lei. De ce? Pentru ca eu nu te platesc sa iti cresc blogul.

Cel mai si cel mai important lucru e sa fi realist cu pretul pe care il ceri. Nu imi cere 100 lei pentru un articol trimis de mine daca un articol pe blogul tau nu valoreaza nici 10 lei.

Tips! In momentul in care tu vii in fata unei companii cu o oferta buna pentru amandoi, de tip win-win, fi sigur ca te vor alege si pe tine in campania lor de marketing!

 

P.S.: Tot ce v-am scris mai sus sunt concluziile la care am ajuns in urma ultimei campanii de marketing online realizate.

You may also like...

2 Responses

  1. Diana Solomon spune:

    „colaboram impreuna” e cam pleonasm. in rest, de acord cu ideea articolului :p

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *